mamma på besök

Idag har mamma och hennes man varit på besök. Vi hade sagt tiden "mellan tolv och ett", när jag ringer vid elva för att kolla var dom är så är dom tjugo minuter bort. Vi hann knappt med snabbdammsugningen och ingen dusch blev det heller =( Blev inte så glad.. Men det var snart glömt. Jag fick börja med att ställa mig och göra pajen som skulle serveras efter middagen. Därefter blev det lite fika i form av cupcakes med chokladglasyr och små silverkulor. Jag invigde då mina fina formar från Klara färdiga.





Muffinsen blev goda men det var en del citron i som inte riktigt gick hem, dom var riktigt mastiga också. Till nästa helg ska jag testa ett annat recept. Det är chokladcupcakes med hallonglasyr. Kan nog vara riktigt gott.
Sedan umgicks vi bara massa (snacka skit i soffan) och efter en stund kom svärföräldrarna och Mickes syster förbi på en kopp kaffe och sa hej. Därefter år vi middag, jag missade såklart att ta kort på maten men det blev i alla fall kyckling, jag hade penslat tunna kycklingfiléskivor med en mix av flytande margarin, salt, peppar och örtkryddor provençale (från findus). Det läggs i en ugnsform och täcks med mozarellaost, in i ugnen på 200 grader i ca 25 minuter, smaskens! Till det fanns det ris (vi invigde vår riskokare från jul), cafe de paris-sås (vanliga blå band pulversås) och en sallad på mixad småsallad, tomat, gurka, paprika, purjolök och örtagårdsdressing.
Till dessert blev det hemmalagad hallonpannacottapaj som jag dekorerat med jordgubbsströssel och gelehallon.



Med sig hade mamma dessa fina blommorna och en superfin ljuslykta i form av ett stort ostronskal.







Imorgon bär det av till Göteborg för middag hos pappa, vi passar då också på att svänga förbi Ikea och shoppa ett nytt soffbord. Kan nog smita ner nåt annat kul i kassen med =) Nu är jag helt slut och om inte allt för lång tid blir det nog snart sängen.

Här kommer en bild på tulpanerna jag fick i veckan också!


/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad gott allt ser ut :) De ballerinakakorna måste jag prova, aldrig sett dem förr.

2010-01-31 @ 01:25:37
URL: http://milktonium.blogg.se/
Postat av: Artemis

Här var det en massa gott! =)

Kakorna har jag inte sett förut, är de nya eller handlar jag kakor alltför sällan?

2010-01-31 @ 19:30:23
URL: http://artemisliv.wordpress.com
Postat av: Veronica

Sara: Kakorna var jättegoda!

Artemis: Jag tror kakorna är ganska nya. Såg dom första gången i veckan och var tvungen att köpa dom =)

2010-01-31 @ 22:32:43
URL: http://dreamingvera.blogg.se/
Postat av: Tiffy

Vad roligt. Ljus snäckan är från Partylite och jag har själv en sådan :p

2010-10-05 @ 18:46:02
URL: http://vonique.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback