mys mitt i veckan

Idag var min plan att träna lite till, men så blev det inte. Efter vi varit och handlat ställde jag mig och lagade mat. Idag blev det en kycklingpasta.



Ingredienser:
ca 400g kycklingfilé
1 röd paprika
1 gul lök
några körsbärstomater
Crema Balsamico sås från Kelda 300 ml
valfri pasta (jag använde spagetti - vit fiber från Kungsörnen)

Gör så här:
Strimla kyckling, paprika och lök. Dela tomaterna i halvor. (Sätt på pastavatten.) Börja med att bryna kycklingen, krydda med salt och peppar. När kycklingen fått lite färg lägger du i paprika och lök och steker tills grönsakerna mjuknat. Nu häller du på såsen och låter det puttra lätt. När det är ca 1-2 minuter kvar på pastan lägger du i körsbärstomaterna i kycklingblandningen (då blir dom varma men inte för mjuka och mosiga).
Supergott!

Lagom till maten så hade min going förberett filmen 2012 (därav ingen träning).
Filmen var toppenbra, faktiskt bättre än jag förväntat mig. Den var otroligt bra gjord, hade handling och lite överraskande slut. Me like!
Nu är klockan tjugo i elva och det är verkligen dags att sova.

/veronica ♥


Kommentarer
Postat av: Sara

Mm vad gott det såg ut! Körsbärstomater är så himla gott!

2010-01-20 @ 23:08:06
URL: http://milktonium.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag kan inte annat än att hålla med =)

Väldigt lätt, snabbt och billigt att göra med.

2010-01-20 @ 23:12:21
URL: http://dreamingvera.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack! Blir så glad över att få så fina kommentarer. Ugnsbakade grönsaker är toppen. Har ine varit så förtjust i grönsaker tidigare men sen jag börad slänga in dem i ugnen har jag börjat gilla det mer och mer! :D

2010-01-20 @ 23:26:59
URL: http://milktonium.blogg.se/
Postat av: Kickan

Oj! jag tyckte verkligen att filmen sög! tur att vi inte såg den ihop :)



kram

2010-01-21 @ 11:11:50
Postat av: veronica

haha, ja det var verkligen tur då =)

2010-01-21 @ 11:16:09
URL: http://dreamingvera.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback