chokladgrädde

I söndags testade vi Arlas visgrädde smaksatt med jordgubb. Idag var det grädden med chokladsmak som stod på tur.

Eftersom jag inte kommit på något direkt att hitta på så körde jag på ett av Arlas egna tips och det var en lätt chokladmousse. Man vispar helt enkelt grädden, ställer kallt och serverar med exempelvis Noblesse.

Denna dessert var godare och grädden med. Jag skulle vispat den lite hårdare och det blev ganska mastigt. 2,5 dl räcker gott till 4 portioner. Grädden smakar choklad och det är en god smak, jag hade dock önskat lite kraftigare smak. Jag tror att om man smaksätter grädden ytterliggare lite med exempelvis kallt kaffe eller smälter ner några bitar choklad, som dom är eller smaksatt så blir det kanon.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Kicki

Kanske kan funka alldeles utmärkt att göra som jag gör med vanlig chokladpudding, jag river helt enkelt i den sorts chokladkaka jag vill i smeten o ställer kallt. Funkar väldigt bra om chokladen har nötter i sig, då man känner nötbitarna när man mumsar. Mkt gott tips :)

2010-12-19 @ 00:38:53
Postat av: veronica

Låter gott Kicki!

Jag är lite inne på att testa med mint =)

2010-12-19 @ 00:46:33
URL: http://dreamingvera.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback